Its main objective is to promote craft makers from Japan to people of Europe. It features a wide range of crafts from traditional pieces to innovative designs, as well as everyday products.
Regarding the brand identity:
I incorporated the brand concept “to connect” using the symbol “+” in a graphical way, binding “PAN (Europe)” and “KOME (Japan)”.
Regarding the logo mark:
This logo expresses the initials “P” and “K” as a motif as the target (Europeans) most likely will not be able to read the brand name correctly, since the “TO” is a Japanese word that means “connect”, not an English word. In addition, the outside frame portrays a dish, which also expresses the concept; a platform that connects crafts, craftsmen’s stories, and different cultures.
Regarding the logotype:
The logotype is composed of elements from Japanese charaters. I incorporated the “tome” and “harai” to where serif can be applied. This also illustrates the link between Japan and Europe.
I chose the primary colours “Water Blue” and “Earth Brown”, with respect to Japanese craftsman’s philosophy that fine crafts require fine water and soil. This is a gift from nature, which is unique to Japanese climate.
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PAN TO KOMEは、ドイツ ケルンで活動するフォトグラファー兼パブリッシャーユニットが運営する日本の工芸品の販売と日本文化の認知を目的としたオンラインメディアプラットフォームである。日本の伝統的な技術と革新的なデザインから生み出される工芸品から現代的な日用品などをヨーロッパ全土に広めることを目標として発足された。
ブランドアイデンティティは、ブランドコンセプトとなる日本とヨーロッパを”繋ぐ”を”+(プラス)”のギミックで表現した。また、“PAN(ヨーロッパ)”と”KOME(日本)”を繋ぎ合わせる “TO(と)”が重要な役割を果たすと考え、ロゴタイプのキーポイントとした。
ロゴマークは、頭文字の”P”と”K”をシンボルマーク化している。ユーザーにとっての”PAN TO KOME”の可読性の低さを解消する役目を担っている。また、外周のフレームは、器を表しておりPAN TO KOMEがプラットフォームであるということも体現している。
優れた器には優れた”水”と”土”が必要であり、それを作ることができるのは日本特有の気候がもたらす恩恵であるという。プライマリーカラーには、優れた水と土から連想する”Water Blue”と”Earth Brown”の2色を制定した。
Art Direction & Design - Taiki Kato
Creative Producer - Masaki Hoshiyama
Producer - Sayaka Ito